RESEPI AYAM KARAMEL MUDAH

by - December 27, 2016

Assalammualaikum Dunia.... Bosan cuti lama tak tau nak masak apa dah... google-google terjumpa resepi ayam karamel mudah dari blog maziahismail.com ni... hehehe... So dengan berbesar hati MD pun trylah masak resepi ayam karamel mudah ni.. serius memang mudah hokay... ☺☺☺

resepi ayam karamel mudah, resepi ayam, bahan-bahan, cara-cara,
RESEPI AYAM KARAMEL MUDAH

BAHAN-BAHAN AYAM KARAMEL MUDAH

credit to : Maziah Ismail
2 ketul Ayam yang dipotong 4, kemudian di potong kecil-kecil.
4 sudu besar Madu**
6 sudu besar Sos Tiram**
6 sudu besar Sos Cili**
1 labu Bawang Putih
2 inci Halia ditumbuk
Minyak untuk menumis
Sedikit kicap manis untuk bagi warna gelap sikit pada kuah**

CARA-CARA MEMASAK AYAM KARAMEL

– Panaskan sedikit minyak untuk menumis... (Anggaran dalam 3 sudu besar...)
– Tumiskan halia dan bawang putih sehingga naik bau...
– Kemudian masukkan ayam yang dipotong kecil tadi...
– Kacau dan biarkan ia masak sedikit dan tutup kuali supaya ayam cepat empuk...
– Buka tudung dan kacau-kacau lagi supaya bawah tidak hangit...
– Kemudian boleh masukkan semua bahan-bahan yang bertanda **...
– Kacau sehingga pekat dan kuah bersalut pada ayam... Gunakan api sederhana hingga kecil sahaja supaya ayam masak sempurna dan tidak hangit...
– Siap dan boleh dihidang...

SELAMAT MENCUBA     

Wassalam

You May Also Like

8 Luahan Hearty

  1. sedapnya...
    ujan-ujan gini.. nampak lak gambar ayam..
    memang laparlah dibuatnya..

    ReplyDelete
  2. Sedapnya. Boleh try ni nanti :)

    ReplyDelete
  3. macam sedap ja resepi ni. tq for sharing the recipe! :)

    ReplyDelete
  4. Tak pernah try..resipi nmpk simple

    ReplyDelete
  5. Salam singgah sini...wahh...sedapnya ayam masak karamel...nak cuba lah resepi ni..

    Selamat tahun baru 2017

    ReplyDelete
  6. Sedap pulak nampaknya ayam tu..boleh cuba buat nanti

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (72) kisah aku (67) review (60) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)