[VIRAL] TIPS MUDAH SUPAYA IKAN YANG DIGORENG CEPAT MASAK

by - March 30, 2016

[VIRAL] TIPS MUDAH SUPAYA IKAN YANG DIGORENG CEPAT MASAK

tips ikan goreng cepat masak, viral, petua goreng ikan

Assalammualaikum Dunia...

Kali ni nak share tips supaya ikan yang digoreng cepat masak.... credit to Yaya Hizam via MAHN... :)

Caranya mudah je, masa nak goreng ikan tu, susunkan secara selang seli kepala dan ekor macam MD buat dekat pic atas tu... Katanya ikan akan cepat masak bila disusun berselang seli kepala dan ekor sebab diorang (ikan-ikan) tak dapat berborak dalam kuali... hahahaahahaha.... 

Nampak tak MD pun terpengaruh dengan tips ni..siap praktikkan lagi tu dekat rumah..hihihihi... Jangan marah ey korang.. gurau senda ditengahari Rabu... kihkihkih.... 

Wassalam

You May Also Like

13 Luahan Hearty

  1. Dah agak dah...sabar jer la...hehehehe

    ReplyDelete
  2. Bertuah betul adik kakak ni:)
    Pepagi hari kakak dah terkena hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaha..ampun kan saya kak.. hehehe

      Delete
  3. sebenarnya betul..mungkin nampak macam lucukan..tapi bila ikan yang digoreng diletakkan atau disusun berdelang seli dalam kuali sebenarnya memudahkan kita untuk menterbalikkannya dan mengangkat apabila ikan sudah masak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo yeke... tq info.. tak pernah tau pun..

      Delete
  4. Kesian sekor ja takleh borak2 dalam kuali tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhikhik.. kalau borak nnt lambat masaknye...

      Delete
  5. Replies
    1. tq Cik Yaya mai singgah sini.. :)

      Delete
  6. boleh bergosip ek dlm kuali tu? hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah terbalik-balik tu dah tak boleh nak gosip..hihihi

      Delete
  7. Hahaa sampai jadi viral pasal ikan ni. Heee . Jemput singgah blog ☺
    www.minimeyra.blogspot.com

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (74) kisah aku (69) review (62) info (59) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)