CARA-CARA MEMBUAT KENTANG SMILEY ICON

by - February 19, 2016

Assalammualaikum Dunia...Macam semua sedia maklum sekarang ni tengah viral dekat Facebook resepi kentang smiley icon kan... So, macam biaselah MD tak ketinggalan untuk mencuba untuk membuat kentang smiley icon..hehehehe

CARA-CARA MEMBUAT KENTANG SMILEY ICON

resepi kentang smiley icon, senyum seindah suria, senyum itu sedekah, cara-cara membuat, step. bahan-bahan

BAHAN-BAHAN KENTANG SMILEY ICON

1) 5 biji kentang 
2) 3sudu besar tepung gandum
3) 3sudu besar tepung jagung
4) Garam secukupnya
5) Lada hitam serbuk (Optional)
6) Minyak untuk menggoreng


CARA-CARA MEMBUAT KENTANG SMILEY ICON

resepi kentang smiley icon, senyum seindah suria, senyum itu sedekah, cara-cara membuat, step. bahan-bahan

1) Buang kulit kentang dan direbus hingga empuk. Toskan.
2) Kentang dilenyekkan sehingga hancur kemudian dimasukkan tepung gandum, tepung jagung, garam dan serbuk lada hitam... Uli sehingga menjadi doh dan tidak melekat pada tangan...
3) Canaikan doh tadi dan tekapkan bulat-bulat menggunakan cawan atau gelas....
4) Pastu lukiskan mata, mulut mengikut suke dan kreativiti... (MD gune bontot batang sudu untuk membuat mate dan muncung sudu untuk membuat mulut)... **kalau ade cutter lagi mudah dan cepat...
5) Panaskan minyak dan goreng sehingga keemasan... Angkat dan toskan...
6) Sedia untuk dihidang... **lebih sedap dicicah sos dan mayonis...

SELAMAT MENCUBA.. :)

Wassalam



You May Also Like

15 Luahan Hearty

  1. senang jer nak buat..nanti kalau rajin nak buat la untuk anak- anak buah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. buatlah kak SA, budak-budak tentu suke..hehehe

      Delete
  2. cutenya baru selera nak makan ek

    ReplyDelete
  3. "bontot batang sudu..." ??!!! auucchhhh...!!
    hahahahahaaa... :p

    ReplyDelete
  4. bontot batang sudu? apa tu? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..hujung sudu tang batang tu panggil ape?..

      Delete
  5. budak2 suka ni .. hehehe..kreatif

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh buat kt irine.. :)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. alahai... comelnya nak dibuat makan..


    pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #22. maaf mia baru sempat nak blogwalking.

    blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2016/01/senarai-url-blog-22.html

    pemenang diumumkan kat http://www.mialiana.com/2016/02/pemenang-bertuah-url-blog-22.html

    ReplyDelete
  7. hehehhe how cute ! tak sampai hati nak makan :D

    ReplyDelete
  8. cute jer...saya lokmanamirul.blogspot.com

    ReplyDelete

Categories

resepi (75) giveaway (74) kisah aku (72) review (66) info (64) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)