MEMAKAN TAHI HIDUNG BAIK UNTUK KESIHATAN???

by - August 26, 2015

MAKAN TAHI HIDUNG BOLEH JAGA KESIHATAN???






Assalammualaikum Dunia...

Bila terlihat risalah ni di Mr google terus teringat dekat anak buah kite sorang ni.. hujung minggu lepas tengah kiteorang syok-syok tengok tv tetibe je dia menjerit...


SITUASI 1...

Uwais : taikkk....taikkkkk... (sambil tunjuk jari dia)
Mokde : Taik cicak ke?
Ibu uwais : (tengok).. taik idung...
Mokde : pergi buang....hahahahaha
Uwais :  (ketis je kat tempat dia berdiri)... hahahahaa

Selang beberapa saat....

Uwais : (mengunyah)
Ibu uwais: Uwais makan ape????
Uwais : eeeee taikkkk idung... taik idung makan...
Kami : hah???? 

AMALAN MEMAKAN TAHI HIDUNG

Menurut Pakar paru-paru yang beribu pejabat di Innsbruck, Prof Dr Friedrich Bischinger, berkata golongan yang mengorek hidung dengan jari mereka lebih sihat, lebih gembira dan mungkin lebih sensitif kepada perubahan tubuh mereka

Memakan sisanya @tahi hidung pulak ialah cara hebat untuk mengukuhkan sistem imunisasi tubuh. Secara perubatan, ia memang baik dan perkara semula jadi sempurna untuk dilakukan.

Dalam kes sistem imunisasi, hidung ialah penapis yang memerangkap bakteria dan apabila gabungan ini sampai ke usus, ia boleh menjadi seperti ubat

Perubatan moden cuba melakukan perkara yang sama melalui kaedah lebih rumit, sesiapa yang mengorek hidung dan memakanya dapat meningkatkan sistem imunisasi tubuh secara semula jadi dengan percuma



KESIMPULANNYA

Info baru untuk diri sendiri ni..hahaha..tapi macam loye je kalau makan tahi hidung sendiri.. hape dah takde makanan lain ke?.. hanya Uwais je yang selera makan tahi hidung sendiri.. kahkahkah...





http://i-malaysiakini.com/2011/11/amalan-korek-hidung-dan-memakannya-baik-untuk-kesihatan/


Wassalam

You May Also Like

10 Luahan Hearty

  1. kembang pulak tekak akak baca artikel ni...:-))

    ReplyDelete
  2. adoi seriously? suka korek idong je.tak pernah nak makang pulak kahkahh

    ReplyDelete
  3. euwww...mmg taklah nk mkn taik hidung...walaupun kte nye baik tuk sistem imunisasi bagai..huhuhu

    ReplyDelete
  4. errrrr...patut la sistem imunisasi IQ mase kecik lebih kuat.....

    errr...kantoi makan atik hidung mase keciik..hehe

    ReplyDelete
  5. Adehhh ini teknik apa mas cuba terapkan hahahaha

    ReplyDelete
  6. alamakkk! mantiklah nakkk.hahaha

    ReplyDelete
  7. tidak!!! baca pun da geli. apa lagi nak makan :D
    morning awak :)

    ReplyDelete
  8. wow...double wow! patutla mase kecik dulu cergas je walaupun gi main lumpur mandi hujan bagai, hahahahaaa

    ReplyDelete

Categories

resepi (75) giveaway (74) kisah aku (71) review (65) info (62) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)