#CABARAN20HARI KUIH RAYA PALING BEST

by - July 09, 2015


Assalammualaikum & Selamat Sejahtera...


#Cabaran20hari Kuih Raya Paling Best

Jom teruskan mencabar diri dengan tajuk #cabaran20hari hari ini, kuih raya paling best...

Biskut Mazola Kuih Raya Paling Best Abad Ini... 

Kenapa Biskut Mazola ek??... Semestinya sebab rasa nya yang sedap, enak dan tidak jemu... 


Nak tau tak kisah disebalik biskut mazola ni... ???... hehehe... Maka bermula lah sebuah kisah dibulan puasa..
Masa umur 7tahun dan adik 2tahun dulu, mak nak solat dan sebelum tu dia pesan...


Mak :  "Mastura, ko tengokkan Jad makan biskut ni ey.. mak nak solat... jangan ko makan pulak.."
MD : "Ok mak.. (tapi dah telan ayaq liuq tengok adik makan masa tu)...

Dalam mak tengah solat tu, kite mengambil kesempatan yang ada dengan menjengah mak.. 


MD: (OOO..mak dah khusyuk)...


Apalagi terus sambar bekas biskut mazola dan sumbat laju-laju dalam mulut... setiap 5saat akan jengah mak dah siap ke belum..  Selagi belum siap, selagi tu lah sebiji sebiji biskut mazola masuk dalam mulut... Yang ada dalam fikiran masa tu " ala Jad bukan tau pon kalau aku makan..".. hahahaha


Sudah habis makan tu terus je buat-buat macam tengah suap adik makan biskut mazola tanpa meninggalkan apa-apa kesan... hahahhaa.. Mak dah siap tetiba je dia tanya...


Mak : ko makan ey?
MD: Eh mana ada..(hokay kecik-kecik dah pandai menipu..)
Mak : Habis yang ko duk jengah-jengah tu kenapa?...
MD: ooo.. saje nak tengok mak dah siap solat tak.. (dalam hati macam nak tercabut jantung...)
Mak : Eh ni dah luak banyak ni.. ko makan ey? (sambil tunjuk bekas kuih)..
MD: Jad lah yang makan... mane ade Ude makan.. (masih nak menegakkan benang yang basah..hikhikhik)

*Mak perasan kite jengah masa dia tengah baca doa.. nasib tak kantoi.. huhuhu... 






#cabaran20hari, kuih raya paling best, biskut mazola
*SUMBER GOOGLE


psssstttt: Sampai sekarang pun mak tak tau kite pernah curi-curi makan biskut mazola dia... kenangan yang tersimpan rapi dan akhirnya dibocorkan dalam entri ni..huhuhu...


Wassalam

You May Also Like

4 Luahan Hearty

  1. Ibu nani tiap tahun buat biskut ni.

    ReplyDelete
  2. biskut yang sangat simple tapi sedappp

    ReplyDelete
  3. tapi yang sebenarnya mak tahu cuma mak malas nak perbesarkan isu tu.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. sedap2x, mak k.Sue pon suka sangat buat biskut mazola ni

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (71) kisah aku (67) review (58) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)