KAU PERGI JUA

by - October 02, 2015

KAU PERGI JUA



kucing comel, kucing hitam, cat lover, langgar lari

Assalammualaikum Dunia...

Tanggal 22 September 2015, lebih kurang pukul 8.00malam, kami dikejutkan dengan satu berita yang sangat menyayat perasaan... 

Budak-budak : Assalammualaikum...assalammualaikum... 
Mak : Cube ko tengok De, sape yang datang tu???..
MD : (Bukak pintu).. Waalaikumsalam.. 
Budak-budak : Tu kucing ade belang putih kat kaki, kucing umah ni ke?
MD: Kucing ade belang putih?... (blur jap).. oo a'ah.. kenape?
Budak-budak : Tu, kena langgar tu?
MD : HAH!!!!.. kena langgo?..(terus menerpa ke arah Sitam, mase ni dia hidup lagi tapi dah nyawa-nyawa ikan..)..  Jad!!!Jad!!!.. (MD panggil adik suruh dia tengokkan kucing...)

Ya ALLAH,luluh rase hati mase tu tengok keadaan Sitam.. badan dia berlumuran darah.. something hancur terkeluar dari mulut dia... mase tu mate dia celik, kite usap-usap kepala dia.. nak angkat tak berani sebab tengok badan dia dah lembik..

MD : Sape langgo ni?.. motor ke kereta?
Budak-budak : tak tau lah, nampak-nampak dia dah kena langgar..
MD: Jad cepat bawak pergi hospital.. 
Jad : Dah mati ni..
MD : Tapi tu mate dia celik lagi.. (nada penuh harapan Sitam akan hidup)

Dalam mase yang same tetibe Sitam tu menggeliat..mungkin dah terlalu sakit.. lepas menggeliat dia terus terdiam tapi mate still celik)..  Jad mintak tolong budak-budak tu angkat Sitam masuk bekas dia sebab Jad pun tak sampai hati nak angkat Sitam.. terus bawak pergi klinik haiwan dekat Kota Kemuning..  Sampai klinik memang dah mati pun Sitam.. Rupanya doktor sahkan lidah dia hancur & pipi dia pecah...Allahurabbi, hanya ALLAH je yang tau perasaan kite mase tu.. Sebelum Jad tanam, kite bukak kain yang tutup badan Sitam.. dia mati tapi mate dia terbukak.. Ya ALLAH, sedihnya..tak sempat lagi nak main dengan dia hari tu.. manusia yang melanggar dia adalah tersangat kejam.. dah langgar tinggal pontang je.. :(

Lately, dia suke duduk depan pintu, pantang pintu terbuka cepat je dia masuk.. masuk je baring golek golek atas tilam.. kaki gesek-gesek kan.. pastu kite angkat letak kat karpet pun dia macam tu.. golek-golek keriangan... rupa-rupanya dia macam tau yang dia akan tidur atas tanah selama-lamanya.. 

Dulu kite seorang yang penakut dengan kucing.. kucing lalu bawah meja pun, kite beria menjerit.. sampai pernah mase dekat cafe uitm Sarawak, kite panjat kerusi sebab kucing melompat atas kaki kite...huhuhu..  tapi bile jumpe Sitam ni kite jadi sayang dengan kucing...sayang sangat.. kalau  tengah stress ke, tengok Sitam ni terus cool... geram je dengan dia.. suke sakat dia.. main-main dengan dia.. Semua tu tinggal kenangan.

Sekejap je ALLAH pinjamkan Sitam pada kite... Sampai sekarang kalau teringat dekat dia , automatik mate ni pedih macam kopek bawang.. Sob sob sob.. 

RINDU SITAM SANGAT-SANGAT..SEMOGA KITE BERTEMU DISANA YER.. :)

Wassalam





You May Also Like

8 Luahan Hearty

  1. Memang kejam la orang yang langgar tu..innalillah...moga sitam tenang di sana...

    ReplyDelete
  2. murni pon pernah alami pengalaman yg sama..kucing murni nama pinggu..pon mati kena lggar ngn keta..mata terkeluar..malam tu tak boleh tdo terkenangkan pinggu kami..mak pon sampai seminggu duk sebut2 nama pinggu tu..mak sampai boleh kata hilang pinggu rasa mcm hilang anak..sebab pinggu laa peneman mak kalau masak kat dapur berbelit jer kat kaki..bila pinngu takde sunyi ler mak sorg2 kat dapur

    ReplyDelete
  3. Amin...sedihnya..bila membabitkan kucing ye,,PC mudah rasa sebak..entah kenapa..

    ReplyDelete
  4. Ya Allah Mas, sedih kan, kak ana faham sangat sebab kak ana pernah alaminya ketika kehilangan Jingga dahulu. :(

    ReplyDelete
  5. Masss.. tak sangke akhirnye kau tak takut kucing... =D

    Tak pa mintak sekor kat sepet, anak sin fatty..haha

    ReplyDelete
  6. sabar ye mas..Allah lebih menyanyanginya

    Jom terjah  DRAMA TV / MOVIE FEVERET | Cabaran7Hari

    ReplyDelete
  7. aduhai...
    aida br teringat.
    masa raya haji ari tu, pernah lalu and tepi jalan ada kucing yg baru kena langgar.
    kanak2 semua lari tgk kucing tu.
    asben slow kan kereta.
    then ada org surau keluar, angkat kucing tu ketepi.
    mata terkeluar. kena gelek kat kepala kot...hu huhu...
    first time tgk keadaan tu :(

    ReplyDelete
  8. Sedih kan kucing sndiri mati. Semoga bertabah kak mas

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (72) kisah aku (67) review (59) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)