#CABARAN20HARI PENGALAMAN MANIS DI BULAN PUASA

by - July 02, 2015







Assalammualaikum & Selamat Sejahtera...



#Cabaran20hari Pengalaman Manis Di bulan Puasa



Masa : Bulan Ramadhan 2010 

Lokasi : Rumah Sewa di Melaka 

Watak Utama : Mish Sugary Syura (MSS), Puan Ain (SEPET), & Cik MaszDin (MD)


Disuatu petang yang hening, sedang MD lepak dalam bilik & MSS solat, tiba-tiba SEPET datang dari dapur....


SEPET : ko tau "ontok"?? ko tau "ontok"?? dorang (housemate lain) buat "ontok" lah... (nada penuh keterujaan)


MD : Tak tau..macam mane "ontok" tu?? (sambil ikut dia ke dapur)


MSS : (baru nak doa tapi tak jadi sebab teruja nak tengok "ontok").. boleh pulak dia ke dapur dengan telekung telekung sekali.. hhahaaha tak khusyuk ko kan..


SEPET : Ni ha.. (sambil bukak tutup periuk)..


MD & MSS : mane?? mane?? (berebut rebut kiteorang nak tengok)


MD : La ni kan bubur jagung semalam... dah basi... hahahahahahahaha... (bantai gelak kat si SEPET tu)


SEPET : Yeke.. macam doh ontoklah!!!!!

hahahahaha.. ( boleh pulak bubur jagung basi berbuih buih dikatakan dough "ontok")...


Memang bantai gelak je petang tu dek kerana lawak spontan dari SEPET & aksi MSS yang terlampau lucu... hahahaha


*bagi yang tak tau ontok tu sejenis makanan orang banjar katanya..sampai sekarang pun MD tak tau lagi rupe ontok tu macam mana...hihihi...


Wassalam






You May Also Like

7 Luahan Hearty

  1. manisnya pglmn kak mas..ahha... sakit prut along glk

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pulak nak tergelak komen along ni haaa.... hah ha ha

      Delete
    2. along mcm tengah berdrama je..haha

      Delete
  2. tak pernah dengar pun ontok...
    #clickclicknufnang

    ReplyDelete
  3. ontok-ontok = duduk diam-diam.. dalam loghat Negeri Sembilan..

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (72) kisah aku (67) review (60) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)