BILA BANI HARUN BERAYA

by - July 31, 2015

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera...

BANI HARUN BERAYA

Hai semua... Masih belum terlambat rasanya ataupun ke dah terlambat untuk kami Bani Harun mengucapkan SELAMAT HARI RAYA kepada seluruh umat Islam di dunia ini.. :) .. 

Tema Baju Raya 2015

Tema baju raya tahun ni 'JUBAH'... Warna bebas.. dan tanpa dirancang keluarga  Ayah Long dengan keluarga Ibu warna hitam, Keluarga MD warna putih dan keluarga Usu warna kelabu... gabungan warna yang menarik pada pandangan MD.. (Angkat bakul bak ang..).. hehehe
 
HITAM + PUTIH = KELABU 




Sesi bermaaf-maafan untuk dosa setahun..hehehe



BERAYA DI TANJUNG MALIM

Tahun ni beraya di Rawang, jadi lepas bermaaf-maafan tu kami semua bergerak beraya ke rumah mak angkat Mak a.k.a Wan di Tanjung Malim.. Disebabkan masa raya ni memang tengah musim durian, jadi Atok (suami Wan) sanggup pergi ke dusun mengutip durian demi menjamu keluarga angkatnya tersayang...  Semangat depa ni makan, majoriti memang hantu durian.. MD anggar-anggar sorang makan dalam 5biji durian.. hahaha.. (psst, kite tak makan durian mentah tu tak dak dalam ini gambaq.. tempoyak yang sudah dimasak makanlah tapi kena pedas pedas..hehe) ...




Sebenarnya, kite tak lah kisah orang nak makan durian dekat dengan kite pon.. tapi kite tak suke bila orang dah makan pastu sendawa dekat-dekat kite.. Sebab apa tau sendawa kali pertama ok lagi bau durian, kali kedua dah bau tempoyak, kali ketiga dah bau durian bergas, dan kali keempat bau durian  basi... bila kena sendawa yang ketiga dan keempat tu secara automatik perut kite akan berpusar-pusar, jadi kembang tekak... hahaha.. (hover kan kite ni)... hohoho..

Nak balik tu Wan bekal tempoyak durian D24 dekat kami.. perghh sedap tu kalau masak gulai tempoyak ikan patin.. nyummy nyummy.. tapi yang menyedihkan sampai rumah Mak lupa nak keluarkan, bila pergi ambil dekat bonet kereta, tempoyak tu dah mengeluarkan lahar-laharnya... ayoyo.. terkeluar sudah dari tupperware bah.. mujur ada plastik.. Adeh tak memasal kereta ku sayam berbau durian.. (feeling dizzy).. hahahaha

BERAYA DI KELANA JAYA

Beraya dekat KL ni yang tak best nya sebab tak dapat pergi banyak rumah.. Sehari raya dapat pergi dua rumah je.. Pastu dah penat balik... hohoho.. Rumah kedua yang kiteorang pergi ni rumah Atok Saudara MD di Kelana Jaya.. Dekat sini dorang hidangkan ketupat dengan daging masak manis dan rendang tok.. memang sedap bangat... hehehe





Inilah serba sedikit kisah raya keluarga Bani Harun.. 


Wassalam


You May Also Like

3 Luahan Hearty

  1. Selamat hari raya..meriah tgk pic..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. amboii 4 kali sedawa..kenyang sgt tu hahaahaha

    ReplyDelete
  3. black & white...
    nice la plak tgk nyer.
    tak pernah terfikir!

    ReplyDelete

Categories

resepi (75) giveaway (74) kisah aku (72) review (66) info (64) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)