FUCUK GORENG BERINTI

by - August 29, 2016

FUCUK GORENG BERINTI

fucuk goreng berinti, resepi menggunakan fucuk, tauhu kering, bahan dalam yong tau fu

Assalammualaikum Dunia... Sebenarnya dah lame resepi ni tersimpan rapi dalam gallery fon... hehehe... baru weekend lepas mencubanye... buat breakfast, makan panas-panas lagi sedap... kalau dah sejuk dia macam liat sikit...huhuhu... Alhamdulillah first time cuba Ayah sukekannya... Siap tengahari tanye dah habis ey fucuk goreng berinti ni...kembang hati hakak mendengarnye.. hihihi... 


Mak kate dulu-dulu dia pernah buat tapi serap minyak... Yang ni alhamdulillah tak serap minyak... bahan-bahannya pun simple sangat... kalau ikutkan resepi asal dia ade buh anggerik dengan daun ketumbar, tapi MD tak tau anggerik tu ape.. so tak letak... Anggerik mall tau r..hahahaha... #lawakhambar...hehehe... daun ketumbar pulak memang sumpahan 7 keturunan... rase dia boleh menghilangkan nafsu makan tau...hahaha... hover nau...hikhikhik

BAHAN-BAHAN MEMBUAT FUCUK GORENG BERINTI

Fucuk keping / Tauhu kering
Isi ayam*
Lobak merah*
Daun bawang
Cili besar ***optional*
1 sudu besar tepung jagung
Garam*
Serbuk perasa*
Lada sulah*
1 sudu besar air*
1 biji telur*

CARA-CARA MEMBUAT FUCUK GORENG BERINTI

 fucuk goreng berinti, resepi menggunakan fucuk, tauhu kering, bahan dalam yong tau fu
1. Sekeping fucuk dipotong 6 bahagian, dan direndam sekejap.. Lap bagi kering dan ketepikan...
2. Blenderkan bahan bertanda * sehingga lumat...Masukkan dalam mangkuk... (kalau rajin boleh cincang sehingga lumat)
3. Masukkan tepung jagung dan daun bawang, gaul sebati...
4. Ambil fucuk dan ratakan inti dikeseluruhan fucuk dan gulung...
5. Buat sampai habis...
6. Goreng fucuk sehingga garing.. Angkat dan toskan...
7. Siap dan sedia untuk dihidang... Sedap dicicah bersama sos...

SELAMAT MENCUBA..


Wassalam

You May Also Like

4 Luahan Hearty

  1. wahh menarik.. guna fucuk.. selalu buat guna kulit popia je..


    Jom join Giveaway Fabulous Four Bersama YanieYusuf.com. Klik : http://yanieyusuf.com/2016/08/fabulous-four-terbaru-dari-dominos-pizza/

    ReplyDelete
  2. Kalau tauhu nie memang sedap..cik akak suka

    ReplyDelete
  3. mula macam tertnya fucuk tu apa. hehehee

    ReplyDelete
  4. macam senang je, rasa boleh cuba buat gak ni ek

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (72) kisah aku (67) review (59) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)