SINDROM GAJI "CUKUP-CUKUP MAKAN"

by - August 24, 2015

SINDROM GAJI CUKUP-CUKUP MAKAN

google


Baru-baru ini terpampang di dada akhbar Harian Metro bertajuk SINDROM GAJI "CUKUP-CUKUP MAKAN"... Ini bermakna gaji yang diperolehi hanya ngam ngam untuk belanja keperluan asas dan membayar hutang-hutang lain seperti kereta, rumah dan pendidikan...  Langsung takde lebihan hokay... 

Kebanyakan mereka adalah daripada golongan belia berusia antara 20 hingga 40 tahun dimana pendapatan isi rumah hanya RM 3,000.00  dan menetap di Ibu Kota.. RM 3,000!!!, diakui ia nampak besar pada penglihatan kasar tetapi lepas tolak-tolak perbelanjaan asas dan segala jenis perbelanjaan ditambah kos sara hidup yang tinggi sekarang ni apa yang tinggal hanyalah habuk.. tu pun kalau ada lah habuknye..huhu...


belanja dapat emas, powergold, gaji cukup makan
CONTOH PERBELANJAAN 1 ISI RUMAH

KAJIAN OLEH JABATAN PENGURUSAN SUMBER DAN PENGAJIAN PENGGUNA FAKULTI EKOLOGI MANUSIA UPM

Kajian telah  dijalankan oleh Jabatan Pengurusan Sumber dan Pengajian Pengguna Fakulti Ekologi Manusia Universiti Putra Malaysia (UPM) bagi melihat realiti serta implikasi sebenar dihadapi golongan belia miskin bandar terhadap kenaikan kos sara hidup. Kajian selama dua bulan ini bermula April lalu membabitkan 501 responden yang tinggal di lima perumahan awam di sekitar ibu kota. Responden turut mengakui masalah paling ketara dihadapi mereka ialah sering lewat menjelaskan bil bulanan perkhidmatan dan utiliti iaitu 88.9 peratus, murung sebab kurang wang (72.5 peratus), belanja melebihi pendapatan (69.8 peratus) serta tidak mampu beli insurans (66.1 peratus).

CARA MENGATASI SINDROM GAJI CUKUP-CUKUP MAKAN

Sampai bila kita sebagai golongan belia dan rakyat marhaen ini ingin terus hidup dalam keadaan "cukup-cukup makan"??.. Kami di SATUGRAMSEBULAN ada penyelesaiannya dan sedaya upaya membantu anda anda yang ingin mengubah nasib hidup anda.... >>>> Projek 3 Serangkai Emas - Jana RM1 Juta dalam masa 1 tahun.


Tujuan: Menjana pendapatan terkumpul RM1 juta dalam masa 12 bulan.
Cara : Teknik pemasaran 3 berkelompok secara usahasama.
(Hint: Ajak 3 orang kawan kita jadi ahli dan mula simpan emas sendiri aje)

Platform: Kita menggunakan kemudahan keahlian Powergold.biz

Syarat Wajib:1) Ada modal RM356 sekali sahaja.
2) Ajak 3 orang kawan yang ada modal yang sama.
3) Amanah dan jujur.
4) Berdisiplin dan gigih.
5) Bersungguh-sungguh dan komited.

UNTUK MAKLUMAT LANJUT BOLEH LIHAT DISINI >>> Projek 3 Serangkai Emas - Jana RM1 Juta dalam masa 1 tahun.

ATAU Whatsapp saya di 0136078305

sumber : HMETRO
              http://www.satugramsebulan.com/

Wassalam

You May Also Like

10 Luahan Hearty

  1. pada aida, pengurusan kewangan peribadi kena mantop.
    zaman skang memang.
    gaji naik, brg pun naik harga.
    then anak bertambah...
    nak beli umah. nak tambah kereta.
    bukan kehendak, tapi keperluan.
    so pengurusan peribadi amat penting :)

    ReplyDelete
  2. erm....akan difikrkan..ramai gk dah join bli emas ni kn..

    ReplyDelete
  3. Kita sekarang ni bukan sama macam zaman dahulu..kena pandai dan kena bijak memilih..Kena atur segalnay agar boleh dapat yg terbaik...

    ReplyDelete
  4. saya pernah rasa macam ni.. gaji rm3000 hanya mampu cukup makan jer, nak simpan langsung tak boleh.. huhu

    ReplyDelete
  5. Ade lagi ke loan ruma RM 500..???? huhuhu

    ReplyDelete
  6. dengan keadaan ekonomi kita skrg....kalau RM2,500 tu mmg x cukup jika byk hutang

    ReplyDelete
  7. Sebab tu ramai buat second income...memang gaji banyak tu duduk pulak tengah-tengah KL memang kena ada backup sumber income lain

    ReplyDelete
  8. kena lebih kretip mencari duit poket

    ReplyDelete
  9. gmbr profile tu mengundang byk persoalan, adakah blogger ini bermadu., hrmmm

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (72) kisah aku (67) review (59) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)