KENAPA PERLU SIMPAN EMAS?

by - August 14, 2015



Assalammualaikum & Salam Sejahtera...

Melihat dari sudut nilai Ringgit hari ini yang semakin merundum eloklah kita sebagai rakyat marhaen mengambil langkah berjaga-jaga dengan menyimpan emas sebelum nilai ringgit makin merundum... 
Hari ini MD nak kongsikan perbezaan menyimpan Emas dan Wang Ringgit... 

PERBEZAAN MENYIMPAN EMAS DAN WANG RINGGIT


Katakanlah kita SIMPAN DUIT setiap bulan RM200.00..
Cukup 10 tahun dapat RM24,000.00 kan?..
RM24,000 sekarang dengan yg akan datang agak-agak sama tidak nilainya??..
Mesti tak kan?? Sebab nilai matawang makin lama makin kecik..


nilai wang hari ini, perbezaan emas dan wang
sumber google

kejatuhan nilai ringgit, emas atau ringgit
sumber google


Tapi EMAS??..
Cuba kita tukarkan simpanan wang RM200 kepada SIMPANAN EMAS..
Sekarang beli dengan harga kurang dari RM200 per gram..
10 tahun akan datang dah dapat kumpul 120gram..
Nilai emas sekarang dengan akan datang sama tidak??..
Mestilah tak samakan ! Sebab nilai emas makin berlipat kali ganda.. betul???
Kita cuba imbau kembali masa zaman kecik-kecik dulu..💭💭💭
Dulu mak kita beli EMAS dengan harga RM35 per gram..
Sekarang tengok laa harga dah jadi RM150++ per gram..

kejatuhan nilai ringgit, kenaikan harga emas


Nampak tak UNTUNGnya kat situ.??..

kejatuhan matawang malaysia, dinar, kenapa emas
sumber google

Dengan ini amatlah berbesar hati MD menyeru kepada semua marilah kita bersama-sama memperkukuhkan ekonomi keluarga kita dengan menyimpan emas agar kita tidak merempat dinegara sendiri akan datang... :)


‪#‎jomsimpanemas‬‪#‎1gram1bulan1keluarga

Berminat nak cerita lebih lanjut berkaitan emas boleh whatsapp 0136078305 :)

Wassalam...


You May Also Like

7 Luahan Hearty

  1. Dulu pi pasar dengan 50 henget macam2 boleh dapat... Sekarang... Nampak troli aje kan... Huh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..betol tu SS.. Skrg gune bakul je..

      Delete
  2. wawa setuju simpan emas dari duit..")

    ReplyDelete
    Replies
    1. emas dekat mane2 negara pn terima..

      Delete
  3. Perkongsian yang baik dari mas tentang emas

    ReplyDelete
  4. Analogi dan perkongsian emas yang menarik. Saya juga ada menulis berkaitan simpanan dan pelaburan emas. Boleh bertukar pandangan. Jemputlah singgah di http://travelogisma.blogspot.jp/

    ReplyDelete

Categories

resepi (75) giveaway (74) kisah aku (72) review (66) info (64) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)