5 SEBAB GAGAL DALAM SUATU PERHUBUNGAN

by - August 28, 2015

5 SEBAB GAGAL DALAM SUATU PERHUBUNGAN

sebab gagal dalam hubungan, putus cinta

Assalammualaikum Dunia... 

1. Si Dia bukan terbaik untuk kita sehingga ALLAH tidak berkenan menjadikan dia pasangan hidup kita.

2. Si Dia yang akan menghancurkan cita-cita kita dimasa hadapan.. sebab itulah ALLAH tidak mengabulkan doa-doa kita
3. Ada seseorang yang lebih layak menemani hidup kita. Dia sudah ditentukan ALLAH untuk menjadi seorang yang bererti dalam hidup kita.
4. Kegagalan yang terjadi adalah untuk mendidik kita mengatasi masalah hidup.. kegagalan membuatkan kita sedar walau sehebat mana pun kita, kita hanyalah manusia biasa yang tidak sempurna.
5. Kegagalan ini juga menjadi teguran secara tidak langsung daripada ALLAH untuk kita bersyukur dengan apa yang sudah ada dalam hidup ini.

sumber: Buku "Ya ALLAH,jagakan dia untukku"


Wassalam


You May Also Like

6 Luahan Hearty

  1. yupp...!! setuju sangat dengan kelima-lima fakta tersebut... :)
    apa yang paling baik, kita berlapang dada dan terima apa juga aturan Allah s.w.t... :)


    sambil2 tu jangan lupa GA kak ain ye..
    InsyaAllah ada 3 hari lagi...!!

    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    ReplyDelete
  2. Betul..aturan Allah itu tersangatlah sweet..

    ReplyDelete
  3. Tapi kita manusia ni asyik pandang apa yang kita nak je tapi tak fikir pun komplikasi dia.. hihi

    ReplyDelete
  4. setiap yg berlaku ada hikmah.. kan?

    ReplyDelete
  5. manusia tetap manusia. takkan pernah puas dan bersyukur dengan apa yang ada hinggalah kita kehilangannya...

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (70) kisah aku (67) info (57) review (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)