PENAWAR GASTRIK - JUS SUSU KURMA

by - July 22, 2015


Assalammualaikum & Selamat Sejahtera ...


Masih lagi dalam bahang Hari Raya... Selamat Hari Raya Semua.. :))..
Raya tahun ni sama seperti tahun-tahun lepas, asal makan rempah-rempah terlebih sikit je mula lah tak sedap perut.. loya-loya, mual, nak muntah tapi tak mo keluar... sedih betul rasa sebab tak boleh makan banyak-banyak.. tekak teringin tapi perut menolak.. haiyakkk... sob sob..


JUS SUSU KURMA SEBAGAI PENAWAR GASTRIK

Bila dah tak sedap perut, biasanya kite akan ambil 7 biji kurma rendam dalam air panas sampai lembut, kemudian blendkan dengan susu segar HL dan hidangkan... Alhamdulillah, jus susu kurma ni serasi dengan kite dan ia sangat bagus untuk merawat gastrik.. rasanya pun enak bangattt.. tak caya cubalah.. :)


jus kurma susu, susu segar hl
sumber google


jus kurma susu, kurma , susu segar
sumber google


Wassalam


You May Also Like

3 Luahan Hearty

  1. Memang best jus susu kurma ni. Dulu belajar buat ngan kawan time kat mesir. Semalaman rendam kurma dalam susu,tak blend pon dah sedap juga.

    ReplyDelete
  2. ermm tengok pun dah sedap! Minum lg sedap..tak blend pun mmg dah sedap dh..

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (70) kisah aku (67) info (57) review (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)