#CABARAN20HARI KENANGAN TERAWIH DI MASJID/SURAU ZAMAN KANAK-KANAK

by - July 05, 2015


Assalammualaikum & Selamat Sejahtera



#Cabaran20hari Kenangan Terawih Di Masjid / Surau Zaman Kanak-kanak


Zaman kanak-kanak adalah zaman yang terindah sekali... banyak suka duka berlaku masa ni... Sekarang ni semua tersimpan rapi menjadi kenangan yang tidak akan dilupakan dan akan diceritakan pada anak cucu di kemuadian hari.. (tu pun kalau mu kawen r yer Cik Mas oi..)hihihi...


Kenangan terawih di masjid/surau masa zaman kanak-kanak... Hurm, perah punya perah idea, akhirnya teringat kisah ni... Kalau korang nak tau kite tak suka nak pergi solat terawih masa sekolah sekolah dulu.. tak tau lah pasai apa liat sangat... astagfirullah al azim... rasanya mula-mula jejak kan kaki solat terawih ni dalam tingkatan 2 ke 3 macam tu.. tu pun kena paksa dengan mak... hohooho..


Boleh dikatakan hampir setiap kali pergi memang tertidur masa terawih... tambah tambah lagi bila Imam duk baca surah panjang... nasib tak terjatuh je... hahahaha... 


Sebenarnya sampai sekarang pon bila imam baca surah panjang gerenti akan tertidur..hihi... Tahun lepas, pergi solat terawih kat Masjid Negeri Shah Alam (sebab teringinkan), biasa bila dah akhir-akhir Ramadhan Imam akan baca doa qunutkan, sekali Imam ni baca doa qunut rasanya setengah jam ada, apalagi 5minit pertama je fokus pastu terus rasa melayang-layang, termimpi-mimpi dibawa angin lalu... tersedar tu sebab sayup-sayup dengar suara orang berdoa pastu terfikir "eh aku kat mana tadi ek".. hahahaha buruk perangai betul mak ni noks..



#cabaran20hari, tidur dalam solat, terawih
*sumber google


**** Masa sekolah dulu, ada budak lelaki ni suka cakap "tarak kuih, tarak terawih.. Ada kuih baru terawih"... hahhaha.. sabar je lah mak noks...


Wassalam






You May Also Like

4 Luahan Hearty

  1. Memori terindah.....ia akan tetap menjadi sebuah kenangan yang tak dapat dilupakan..

    ReplyDelete
  2. memori masa kecilkecil mmg best kan

    ReplyDelete
  3. ha ha kelakar la MD :)
    aida xde memori terawikh ke surau / masjid.
    jemaah dgn abah kat umah aje...

    ReplyDelete
  4. huhuhu.. sib baik tak terus jatuh masa tu kan..

    ReplyDelete

Categories

resepi (75) giveaway (74) kisah aku (72) review (66) info (64) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)