SIMPAN EMAS SEBAGAI TABUNGAN UNTUK TUNAIKAN HAJI

by - May 11, 2015

Assalammualaikum & Selamat Pagi....


Simpan EMAS sebagai tabungan untuk tunaikan Haji


haji, umrah, powergold.biz, dinar emas, suku dinar


Alhamdulillah sebut sahaja Mekah terbayang Kaabah yang indah didepan mata, MasyaAllah berlinangan air mata…rakan-rakan yang dah dijemput ke mekah bersama pasangan mesti rasa nak pegi lagi kan! seronoknya kalau boleh tiap-tiap tahun nak pergi…


Jadi , KH nak kongsikan sedikit dengan emas kita boleh percepatkan simpanan untuk ke Mekah menunaikan haji dan umrah. Insya-ALLAH, panjatkan doa moga dijemput olehNya menjadi tetamu istimewa di tanah suci...


Untuk rakan-rakan yang dah kahwin boleh bantu pasangan dengan sama-sama kumpul emas untuk ke Mekah. Besar pahala seorang isteri dapat bantu suami sama-sama menunaikan haji…

Kat sini KH ambik perbandingan dengan menyimpan dalam bentuk dinar emas iaitu 1 dinar emas seberat 4.25gram

💫Untuk tahun 2009 kos menunaikan haji ialah RM9,980 seorang dan masih kekal hingga tahun 2015.


💫Pada tahun 2001, harga emas untuk segram adalah dalam RM40.00. jadi harga 1 dinar emas ketika itu ialah dalam RM 149.00 ( RM35 x 4.25gram)


Kos tambang haji 2001 meningkat kepada RM8,585, dalam bentuk dinar emas kita perlukan dalam 57 keping 1 dinar emas ( RM8,585 /RM149.00)


💫Pada tahun 2005, harga emas untuk segram adalah dalam RM50.00. jadi harga 1 dinar emas ketika itu ialah dalam RM 213.00 ( RM x 4.25gram)


Kos tambang haji 2005 ialah RM9,445, dalam bentuk dinar emas kita perlukan dalam 44 keping 1 dinar emas ( RM9,445 /RM213.00)


 💫Sekarang kita tengok Tahun 2015, harga segram emas adalah dalam RM 145.00. harga 1 dinar emas adalah dalam RM679

Kos tambang haji pada 2015 ialah RM9,980, dalam bentuk dinar emas kita perlukan dalam 15 keping sahaja ( RM9980/RM679)


Kenapa makin sikit dinar emas yang perlu disimpan? Sebab nilai emas naik dalam jangka panjang, tetapi nilai wang pulak makin menurun.


Contoh: Target untuk menunaikan haji dalam 5 tahun lagi
Secara purata harga emas meningkat dalam 15-20% setahun ( berdasarkan rekod 10 tahun yang lalu), jadi jika kita ambik kadar kenaikan harga emas sebanyak 15% setahun, 1 dinar emas akan berharga RM1200 pada tahun yang ke-5. Maka jumlah dinar emas yang diperlukan cuma 8 keping jer (RM9,980/RM1,200)


Katakan kos haji meningkat 10% untuk 5 tahun akan datang, jadi RM10,978, bilangan dinar yang kita perlukan juga masih sedikit iaitu dalam 9 keping 


Jadi dengan menyimpan emas, kita telah mengekalkan nilai wang tersebut tanpa perlu menambah simpanan dalam bentuk wang ringgit..


Bagaimana nak rancang dapat 9 keping ni, Jika ada modal nak simpan sekaligus 9 keping pun boleh sebab skarang 9 keping ni dalam RM5,000++ sahaja, lepas tu boleh tunggu 5 tahun lagi untuk jual semula untuk dapatkan tunai.


Nak simpan bentuk barang kemas tak berapa sesuai sebab nak jual balik terasa sayang pulak, jadi kita simpan jer dalam bentuk dinar EMAS


#1gram 1bulan 1 keluarga

#money to gold, grams to kilos

Untuk info lanjut mengenai simpanan emas boleh whatsapp /telegram 0136078305

www.taukeemas.com/masturadin

Wassalam




















You May Also Like

8 Luahan Hearty

  1. Menarik..tapi pening kepala.... berpinar mata baca formula.. hehe

    ReplyDelete
  2. nak kumpul dinar juga suatu hari nnt..cewahhh

    ReplyDelete
  3. nak mulakan menyimpan dinar..nak pi haji insyaAllah.

    ReplyDelete
  4. Jom sama2 kita buat pelaburan..

    ReplyDelete
  5. in shaa ALLAH dah kerja nnti, saya nak menabung. beli emas..

    ReplyDelete
  6. jom kita simpan emas....KG pun dah mula simpan emas

    ReplyDelete

Categories

giveaway (74) resepi (71) kisah aku (67) review (58) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)