#Perubatan Islam - Cara Merawat Mata

by - May 10, 2015


Assalammualaikum & Selamat Pagi...


Entri kali ni nak kongsi cara mencerahkan mata menurut Perubatan Islam... 


1. Mula-mula rapatkan kedua-dua ibu jari tangan kita... nampak tak ada macam bentuk bulan separuh dekat jari tu...



2. Baca surah al Qaf ayat 22...


perubatan islam, surah qaf ayat 22, mencerahkan mata, nabi yaacob
surah Qaf ayat 22

3. Letakkan kedua dua ibu jari (bahagian bulan separa) dihujung lidah...


4. Akhir sekali sapukan ibu jari (bahagian bulan separa) ke kelopak mata sambil berdoa agar diberikan kecerahan dan penglihatan yang baik...


*Elok diamalkan untuk orang rabun

Sumber: Ustaz Sharhan (tanyalah Ustaz)

Wassalam

You May Also Like

7 Luahan Hearty

  1. SAtu amalan yang baik ni..

    ReplyDelete
  2. dah lama rabun ni..insyaAllah boleh cuba ni

    ReplyDelete
  3. Jom cuba..insyaallah berkesan

    ReplyDelete
  4. perkongsian yg bermanfaat...boleh cuba

    ReplyDelete
  5. alaa tak brp nak faham kak masss. cmne nak buat yang jari rapat tu? hehe

    ReplyDelete

Categories

resepi (75) giveaway (74) kisah aku (71) review (65) info (62) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)