~JODOH~

by - May 23, 2013

http://1.bp.blogspot.com/-Jb_yXDRveZc/TbduQP_4BuI/AAAAAAAABX0/IACI18kQv1s/s1600/bismillah.jpg 


Assalammualaikum..

Jodoh???..
Sukar tok ditafsirkan...segelintir manusia arini terutama nya warga emas @ veteren, mereka sukar sgt memahami bahawa Jodoh itu ketentuan ALLAH S.W.T.... suka sgt bertanya 'ni bila lagi??'..'aih, xkn nk membujang smpai ke tua kot??"..'ni tentu terlalu memilih sgt ni'...n yg paling bes siap banding kan "time kite dulu kn kak 27 tu dah anak 3 dah pastu sorg lg jwb "akak 27 tu dh stop dh..xberanak dh"...smpai kadang2 naik rimas dibuatnya..cara dorg ckp tu mcm seolah2 kite yg tentukan kehidupan kite...Sabarlah duhai hati..

Ketahuilah wahai tok wan, tok chik, tok ki oi, mak, ayah n sume yg terlibat bahawa tiada manusia di muka bumi ini tiada keinginan utk mempunyai pasangan idup sendiri, punya keluarga sendiri tapi apa kan daya kita hanya merancang n ALLAH S.W.T menentukan.. Apabila sampai waktu yg ditetapkan dua ati tetap akan bersatu jua..

Jodoh???...
Walau 10 org calon pon y kita ada tp kalau tiada yg dinamakan Jodoh itu, tetap tidak akan bersatu..
Walau tiada seorg pon calon y kita ada, tetapi andai waktunya tiba tetap akan bersama..
Tidak perlu dicari jodoh itu kerana pasti  ia akan datang sendiri...
Itu lah jodoh...

Wahai semua yg terlibat, tolong lah fahami diri ini...jgn dilekehkan setiap kata2 ku...aku sedar aku hanya wanita biasa yg tidak punya banyak ilmu, yg masih mencari n belajar apa itu kehidupan...Aku tidaklah semulia Siti Khadijah, tidak setaqwa Aisyah, tidak secantik Zulaikha dan tidak setabah Siti Fatimah tetapi aku sedang berusaha menjadi hamba yg diredhai Nya...Dan aku yakin ALLAH akan berikan jodohku apabila aku betol2 bersedia menerima dan memikul tanggungjwb sebagai seorg isteri n ibu...Andai tidak didunia, In sha ALLAH diakhirat sana..Aminnn...


Wassalam..

Luahan ati seorg perintih....

*mood : ter'emo'...kena mrh ngan mak sbb tolak tuah...huahuahua.



You May Also Like

0 Luahan Hearty

Categories

giveaway (74) resepi (72) kisah aku (67) review (60) info (57) POWERGOLD (28) nephew (15) tips (11)